dimarts, 23 de març del 2010

Les Cartes




La carta, lletra, missiva o epístola és una comunicació escrita de caràcter interpersonal i de contingut molt variat, segons si es tracten temes personals, comercials, administratius....

La carta formal té unes característiques molt rigoroses, tant pel que fa a l'estructura com a la redacció de la informació.

Estructura de la carta formal

  1. Nom i adreça de qui envia la carta. Aquestes dades són impreses en el paper de la carta quan es tracta d'un organisme oficial, una empresa...
  2. Nom, càrrec, si s'escau, i adreça del destinatari
  3. Salutació. Fórmula de cortesia adient al to de la relació que s'expressi en el cos de la carta.
  4. Cos. La redacció ha de ser clara, rigorosa i concisa. per aconseguir-ho cal partir d'una organització lògica del text en què, per mitjà de paràgrafs breus i separats, es distingeixin els tres grans blocs d'informació: introducció, exposició i conclusió. Per tant, abans de començar a escriure, cal seleccionar la informació i ordenar-la. és útil servir-se dels marcadors textuals següents:
  • Introducció. amb motiu de, a causa de, l'objectiu principal de, em proposo explicar, aquest escrut tracta de, em dirigeixo a vostè per...
  • Exposició. En primer lloc, d'una banda, per començar, d'entrada...
    • En segon lloc, d'altra banda,respecte a, quant a, pel que fa a, en relació a...
    • En darrer lloc finalment, per acabar...
  • Conclusió.Així, per tant, doncs, en conclusió, en conseqüència, és per això que...
5. Comiat
6. Signatura. Signatura a mà de qui escriu la carta, nom i cognoms i, si s'escau, s'hi fa constar el càrrec.
7. Data. Localitat, i després d'una coma, la data.
8. Post scriptum (PS), anomenat també postdata (PD). Paràgraf afegit al peu de la carta.

què necessitem per fer una carta

1. Ganes de dir coses i algú per explicar-les. 2. Ganes d'escriure 3. Bona lletra 4. paper, un sobre i un segell 5. El servei de correus en ple funcionament

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada