La carta, lletra, missiva o epístola és una comunicació escrita de caràcter interpersonal i de contingut molt variat, segons si es tracten temes personals, comercials, administratius....
La carta formal té unes característiques molt rigoroses, tant pel que fa a l'estructura com a la redacció de la informació.
Estructura de la carta formal
- Nom i adreça de qui envia la carta. Aquestes dades són impreses en el paper de la carta quan es tracta d'un organisme oficial, una empresa...
- Nom, càrrec, si s'escau, i adreça del destinatari
- Salutació. Fórmula de cortesia adient al to de la relació que s'expressi en el cos de la carta.
- Cos. La redacció ha de ser clara, rigorosa i concisa. per aconseguir-ho cal partir d'una organització lògica del text en què, per mitjà de paràgrafs breus i separats, es distingeixin els tres grans blocs d'informació: introducció, exposició i conclusió. Per tant, abans de començar a escriure, cal seleccionar la informació i ordenar-la. és útil servir-se dels marcadors textuals següents:
-
- Introducció. amb motiu de, a causa de, l'objectiu principal de, em proposo explicar, aquest escrut tracta de, em dirigeixo a vostè per...
- Exposició. En primer lloc, d'una banda, per començar, d'entrada...
- En segon lloc, d'altra banda,respecte a, quant a, pel que fa a, en relació a...
- En darrer lloc finalment, per acabar...
- Conclusió.Així, per tant, doncs, en conclusió, en conseqüència, és per això que...
- 5. Comiat
- 6. Signatura. Signatura a mà de qui escriu la carta, nom i cognoms i, si s'escau, s'hi fa constar el càrrec.
- 7. Data. Localitat, i després d'una coma, la data.
- 8. Post scriptum (PS), anomenat també postdata (PD). Paràgraf afegit al peu de la carta.
què necessitem per fer una carta
1. Ganes de dir coses i algú per explicar-les. 2. Ganes d'escriure 3. Bona lletra 4. paper, un sobre i un segell 5. El servei de correus en ple funcionament
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada